سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از بلاگ تا کربلا -->

فمنیست

گفت: من فمنیست هستم، گفتم: یعنی چه؟
-    یعنی مدافع حقوق زنان! مدافع حق من!


-    خب مگر در اسلام حقوق زنان رعایت نمی‌شود؟ چرا مسلمان نباشی؟
-    نه اسلام مردسالار است، حق مرد در انتخاب همسر، چند همسری،‌ارث، ازدواج، طلاق، و خیلی چیزهای دیگر...


-    خب چرا مهریه‌، نفقه، حق کار و دستمزد که برای خود زن است، احترام به شان مادری و همسری را نمی‌گویی؟
-    فکر نمی‌کنی این‌ها شعار باشد؟ چه کسی نفقه همسرش را می‌دهد، چه کسی مهریه را قبل از طلاق می‌دهد، آن‌هم اگر بدهد؟


-    مگر سمیه را یادت رفته که می‌گفت از اول ازدواج، همسرش هر ماه به او به جز خرج خوراک و خانه و غیره پول می‌دهد، مگر
-    نه ببین مثال نقض نیاور، من همه را می‌گویم!


-    فمنیست‌ها چطورند که عقل و هوش تو را برده‌اند؟
-    آن‌ها می‌گویند منزلت هر کس به قدر زحمتی است که کشیده، به کاری که می‌کند، حرفی که می‌زند، جوان است کار می‌کند، تحصیل می‌کند، رشد اجتماعی می‌کند، به مقام و منزلت می‌رسد، او با ارزش است، نه کسی که در خانه مانده، خانه داری و بچه‌داری کرده!
-    منزلت زن در نظر آن‌ها با مرد برابر است، زنی که مثل مرد‌ها کار می‌کند، درآمد دارد، تفریح مستقل دارد و خیلی چیزهای دیگرش که درست شبیه مردهاست.
-    دقیقا! تو چه خوب فمنیست‌ها را می شناسی، نکند تو هم فمنیست هستی، از آن روشنفکر‌های مسلمانش، فمنیست مسلمان؟
-    نه! چیزی که وارداتی باشد،‌شاید رنگ و بوی تولیدی بگیرد، ولی اصلش وارداتی است! من فقط مسلمانم و فکر می‌کنم اسلام بهتر گفته که زن باید زن باشد، با همان احساسات مادرانه،‌ لطیف، شکننده، حساس و مرد باید مرد باشد، با همان سختی و سفتی و قدرت بدنی! تا مکمل هم باشند، هُنَّ لِبَاسٌ لَّکُمْ وَأَنتُمْ لِبَاسٌ لَّهُنَّ: آنان براى شما لباسی هستند و شما براى آنان لباسی هستید(بقره/187)


می‌خواست باز سوال کند که گفتم: انَّ الدِّینَ عِندَ اللّهِ الإِسْلاَمُ: در حقیقت دین نزد خدا همان اسلام است (آل عمران/19) اسلام را بشناس، اگر به سوال‌هایت جواب نداد بعد برو فمنیست شو!


  • کلمات کلیدی : قرآن، موج
  • نوشته شده توسط :فرزند زمان در 90/3/19 - 11:7 ع : : : نظر