سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از بلاگ تا کربلا -->

نمی‌دانم می‌خواست بفهمد یا قصد داشت که ادعایم را نقش بر آب کند! با دنیایی از سوال آمد و گفت: می‌توانی سوالاتم را در مورد تحولات منطقه از قرآن جواب بدهی؟ مگر قرآن نفرموده: لا رطب و لا یابس الا فی کتاب مبین: هیچ تر و خشکی نیست مگر آنکه در کتاب مبین آمده است! (انعام/59) منتظر تفسیر آیه و حتی جوابم نشد و شروع به پرسیدن کرد و من هم به عنایت الهی جوابش را دادم:

مهمترین عامل تحولات در منطقه چیست؟ ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیر ما بانفسهم: خداوند هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر این که تغییر را از درون خود شروع کنند. (رعد/11)

نقطه مشترک تحولات ایجاد شده در منطقه چیست؟اُذِنَ لِلَّذینَ یُقاتِلون بِاَنَّهُمْ ظُلِمُوا:  به کسانی که مورد ظلم قرار گرفته اند و با آنان دشمنی و جنگ شده ، اجازه قیام داده می شود.(حج/39)بیداری قرآنی

هدایت و رهبری این جنبش ها به دست چه کسانی است؟ و امرهم شوری بینهم: و کارشان را به مشورت با یکدیگر انجام می دهند. (شورا/ 38 )

آیا حرکت این جنبش ها به سمت بیداری اسلامی است یا حرکتی صرفا آزادی خواهانه؟ لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ‌: به راستى [ما] پیامبران خود را با دلایل آشکار روانه کردیم و با آنها کتاب و ترازو را فرود آوردیم تا مردم به انصاف برخیزند. (حدید/25) منافاتی بینشان نمی‌بینم.

برای اداره‌ی امور این کشور‌ها، رهبر لازم است؟ وَمَن یَتَوَلَّ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِینَ آمَنُواْ فَإِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ : و هر کس خدا و پیامبر او و کسانى را که ایمان آورده‏اند ولى خود بداند [پیروز است چرا که] حزب خدا همان پیروزمندانند. (مائده/56)

آیا کشورهای که توانسته اند حاکمان خود را بیرون کنند، افراد وابسته به حکومت های پیشین و امریکا و اسرائیل را قبول می‌کنند؟ نمی‌دانم اما فکر می‌کنم آن افراد،‌مصداق عملی یهود و نصارا باشند که در قرآن تکلیف روشن است: یا أَیّهَا الّذینَ آمَنُوا لا تَتّخِذُوا الْیَهُودَ وَ النّصارى‏: ای کسانی که ایمان آورده‌اید، تولی نکنید با یهود و نصاری (مائده/51) 

عامل اصل بیداری اسلامی در بحرین چیست و تفاوت این حرکت با جنبش در کشورهای دیگر در چیست؟ بحرین را خواص روحانی شیعه ایجاد کردند و عامل این آیه بودند: قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی: پیامبرمن بگو: من یک موعظه و تنها یک موعظه برای شما دارم و آن این است که برای خدا قیام کنید.(سباء/46)

مردم بحرین پیروز خواهند شد؟
و یرد اللّه أن یحق الحق بکلماته و یقطع دابر الکافرین، لیحق‏ الحق و یبطل الباطل و لو کره المجرمون:خدای‏ متعال می‏خواهد که حق را با کلمات خویش استقرا دهد و دنباله‏ی‏ کافران را ببرد تا حق را استقرا دهد و باطل را نابود کند؛هرچند گناهکاران را بد آید. (انفال/7-8)

رابطه این خیزشها با علائم آخرالزمان را در چه میزان می دانید؟و نرید ان نمن علی الذّین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم: و ما اراده کردیم به کسانی که در روی زمین تضعیف شده اند نعمتی گران، ارزانی داریم و آنان را پیشوایان (راستین) و آنان را وارثان گردانیم. (قصص/5-6)


منابع:‌ یایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروپناه ، آرمان ایران، شیعه نیوز و تریبون مستضعفین


  • کلمات کلیدی : خدا، قرآن
  • نوشته شده توسط :فرزند زمان در 90/3/12 - 4:21 ع : : : نظر